E.T. z piasków pustyni

28 kwietnia 2014, 08:41

W 1982 roku na ekrany wszedł „E.T.”, z czasem jeden z największych przebojów kina science-fiction. W tym samym roku firma Atari wypuściła na rynek grę opartą na filmie. Gra, okazała się jednak wielką porażką, a Atari poniosła na niej olbrzymie straty finansowe. Sfrustrowani menedżerowie, nie wiedząc, co zrobić z zalegającymi magazyny kartridżami z grą, postanowili... zakopać je na pustyni.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Firma drobiarska produkuje... gry komputerowe

12 lipca 2016, 13:52

Londyńska firma Splash Damage, zaangażowana w produkcję takich gier jak Wolfenstein, Quake czy Gears of War została kupiona przez... chińską firmę drobiarską. Przedsiębiorstwo Leyou jeszcze w ubiegłym roku zajmowało się wyłącznie hodowlą kurczaków i handlem ich mięsem na ternie prowincji Fujian


Miłośnicy gier w niebezpieczeńtwie. Liczne dziury w sterownikach Nvidii

4 marca 2020, 13:15

W sterownikach graficznych Nvidii znaleziono liczne dziury, które umożliwiają przeprowadzenie DoS (denial of service), wykonanie złośliwego kodu oraz inne rodzaje ataków. Nvidia wydala już odpowiednie poprawki, które należy jak najszybciej zainstalować.


Gry dla posiadaczy platformy Viiv

3 listopada 2006, 14:23

Firmy Intel i Verizon poinformowały o rozpoczęciu programu, w ramach którego Verizon umożliwi posiadaczom intelowskiej platformy Viiv pobieranie gier z Sieci. Właściciele Viiv mogliby wykorzystywać swoje odbiorniki telewizyjny do grania.


© Ed Fladung

Zepsuty mózg gracza

27 grudnia 2007, 23:59

Co pewien czas publikowane są badania dowodzące negatywnego wpływu gier wideo na przeróżne aspekty naszego życia - zwykle poszukuje się w nich związków między dużą dawką przemocy a wzrostem agresji wśród młodzieży. Tym razem doktor Chou Yuan-hua z wydziału psychiatrii w Taipei Veterans General Hospital donosi, że gracze mogą uszkodzić sobie mózg.


Uniwersalny język muzyki

20 marca 2009, 09:38

Rdzenni Afrykanie, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli radia ani płyty CD, potrafią wskazać emocję - radość, smutek lub strach - wyrażaną przez dany utwór z repertuaru muzyki zachodniej. Badacze uważają, że zdolność ich rozpoznania w muzyce musi być zatem uniwersalna, podobnie jak odczytywanie mimiki czy właściwości brzmieniowych mowy (Current Biology).


Xbox Live na smartfonach?

8 marca 2010, 10:39

Microsoft przekonuje, że już wkrótce będziemy mogli wykorzystać tę samą grę zarówno na komputerze osobistym jak i na smartfonie. Podczas niedawnych TechEd Middle East Microsoft zaprezentował gry, które bez problemu można przenosić pomiędzy pecetem, konsolą Xbox a smartfonami z systemem Windows Phone 7.


Dobry glina gra na uczuciach

4 lutego 2011, 12:54

W kategorii wydobywania z przestępców przyznania się do winy dobry glina bije złego na głowę.


Samochód jak gra wideo

17 października 2012, 18:20

Nissan poinformował, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozpocznie sprzedaż samochodów, którymi sterowanie będzie bardziej przypominało kierowanie pojazdem w grze wideo. Japońska firma będzie pierwszym producentem, który zrezygnuje z połączeń mechanicznych w układzie kierowniczym


Światowi specjaliści o grach polepszających funkcjonowanie mózgu

2 grudnia 2014, 13:50

Wystarczy kilka minut surfowania po sieci, by przekonać się, że istnieje cały przemysł "treningu poznawczego", zwanego potocznie "treningiem mózgu". Firmy oferujące różnego typu gry zapewniają, że zwiększają one możliwości poznawcze czy polepszają pamięć i chronią przed degeneracją związaną ze starzeniem się.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy